Website - KFC1910

Door deze website te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik van cookies op de website.

Sponsors

Website

Website

In 2007 is een nieuwe weg ingeslagen met de KFC website, waarbij de basis is gelegd waarin de website het primaire communicatiemiddel van de club werd. Nu is een nieuwe stap gezet door een standaard Content Management Systeem in de hand te nemen via VoetbalAssist.nl. Daarmee kunnen niet alleen de taken op de website goed verdeeld worden via de leden, maar is de website informatie ook via alle beschikbare devices bereikbaar. Dus zowel op desktop, tablet, mobiel als via e-mail. Zie voor de mogelijkheden de veelgestelde vragen hieronder.

Voor vragen en/of opmerkingen kun je contact opnemen via website@kfc1910.nl.

Suggesties? Deze zijn altijd welkom via suggesties@kfc1910.nl.

Website beheer

Zie wie-wat-waar

Veelgestelde vragen

In (bijna) alle antwoorden van de vragen wordt verwezen naar modules in het CMS. Het bestuur, redactie, coordinatoren en redactie heeft daartoe toegang. Wil je een teampagina beheren en daarvoor CMS toegang, neem dan contact op met de coordinator van het bijbehorende team.

Dit kan via Voetbal > Uitslagen & Standen > Seizoen > Spelerslijst bijwerken.

Kies vervolgens het 'Team' en 'Functie' (optioneel). Als laatste voer je in het invoerveld van 'Speler toevoegen' (een deel van) de spelernaam in. Wanneer het lid gevonden wordt, worden de suggesties op basis van de invoer onder het invoerveld getoond en kan je deze aanklikken.
Via de knop 'Toevoegen' voeg je het lid toe aan het gekozen team.

Kun je het team niet selecteren of wordt de speler/begeleider niet gevonden? Mail dan website@kfc1910.nl. Vermeld daarbij duidelijk het team of persoonsgegevens (voornaam, tussenvoegsel, achternaam, geboortedatum en bondsnummer)

Dat kan op twee manieren.
1. Bij het opvoeren van de spelerlijst (zie vraag hierboven) kun je per speler de functie aangeven voordat je de speler opvoert.
2. Als de speler al toegevoegd is aan het team kun je de positie/functie wijzigen via Club management > Leden beheer > Clublid posities/functies. Zoek daarbij de speler op en pas de positie/functie aan bijbehorend aan hem waar de speler lid van is.

Dit kan via Content management > Agenda > Item aanmaken of Item wijzigen of Item verwijderen.

Bij aanmaken:

  • Selecteer onder Categorie de pagina waar je het agenda item wil aanmaken.
  • Geef een begindatum en tijd op.
  • Geef eventueel een einddatum op.
  • Is het een item dan frequent terugkomt? Kies dan voor de optie 'terugkerend evenement'.
  • Kies Volgende
  • Vul de Titel en Tekst in en klik op Aanmaken

Bij wijzigen:

  • Selecteer onder Categorie de pagina waar je het agenda item wilt wijzigen.
  • Geef de datum op van de activiteit.
  • Selecteer de activiteit.
  • Kies wijzigen.
  • Zie verder de instructie onder 'aanmaken'

Bij verwijderen:

  • Selecteer onder Categorie de pagina waar je het agenda item wilt wijzigen.
  • Geef de datum op van de activiteit.
  • Selecteer de activiteit.
  • Kies Agenda item verwijderen.
Ga hiervoor naar Content management > Nieuws > Beheren.

  • Selecteer onder 'Categorie' de pagina waar je het nieuws wil beheren.
  • Je krijg nu het overzicht te zien van het nieuws dat op de gekozen nieuwspagina getoond wordt.

Nieuwsitem aanmaken

  • Kies 'Bericht toevoegen' rechtsboven.
  • Vul 'Titel', 'Inleiding' (let op, niet de gehele tekst)  en 'Startdatum' in.
  • Is het tijdelijk nieuws? Vul dan een 'Einddatum' in.
  • Vink vervolgens de nieuwspagina's aan waar je het nieuws getoond wil hebben.
    - Algemeen nieuws? Vink dat de pagina's 'Home', 'Nieuws' en subitem 'Nieuws' aan.
    - Team mededeling? Vink dan alleen 'team mededelingen' aan van het betreffende team of teams
  • Upload een afbeelding, vul een beschrijving toe en eventueel een bron vermelding.
  • Kies Bericht wijzigen
  • Op de volgende pagina kun je aangeven of het nieuwsitem naar een andere bron moet verwijzen. Zo niet, vul dan de rest van de tekst bij 'tekst' in.

Nieuwsitem wijzigen

  • Klik op van het betreffende artikel
  • Pas de invoervelden aan, gelijk aan de beschrijving bij 'Nieuwsitem aanmaken' hierboven.

Nieuwsitem verwijderen

  • Klik op van het betreffende artikel
  • Bevestig in de popup dat je het bericht wilt verwijderen.
Binnen het CMS vind je dit onder Voetbal > Uitslagen en standen > Competitie of Losse wedstrijd > Wedstrijd-beheer.

  • Klap het seizoen open waar de wedstrijd voorkomt.
  • Klap het team open.
  • Kies de wedstrijd.
  • Kies de tab 'Wedstrijdverslag'.
  • Klik de betreffende wedstrijd aan.
  • Vul de 'titel' en 'tekst' in.
  • Upload eventueel foto's met omschrijving via de link 'Foto's upload' en 'Fotobeschrijving'. Een bestaande foto verwijderen kan via de link 'Foto's verwijderen'.
  • Kies 'Opslaan'.
Leuk! Binnen het CMS vind je dit onder Voetbal > Uitslagen en standen > Competitie of Losse wedstrijd > Wedstrijd-beheer.

  • Klap het seizoen open waar de wedstrijd voorkomt.
  • Klap het team open.
  • Kies de wedstrijd.
  • Kies de tab 'Wedstrijd-details'.
  • Klik de betreffende wedstrijd aan.
  • Vul de 'doelpunten' en 'kaarten' in.
  • Kies de tab 'Wedstrijdselecties'
  • Zoek de speler op en/of - indien de spelerslijst gevuld is - sleep de spelers uit het grijze vlak naar het witte vlak
Ga hiervoor naar Club management > Leden/relatie beheer > Clublid Pasfoto.

Zoek daarbij de speler op en upload de foto onder het bijbehorende seizoen en team.
Ga hiervoor naar Club management > Team > Team wijzigen.

Zoek vervolgens aan de rechterkant in de keuzelijst naar je team. Vervolgens klik je op de tab 'Teamfoto' en kan je de foto uploaden bij het betreffende seizoen.

Email ontvangen

Wanneer je een KFC1910.nl emailadres hebt, kun je de email berichten altijd bekijken via de webmail. Daarnaast kunt je de email ook ophalen met een emailprogramma, zoals bijv. Microsoft Outlook, OS X Mail of met je smartphone. In dit artikel vind je de benodigde gegevens voor het instellen hiervan.

De meeste emailprogramma's bieden de keuze uit twee technieken:

POP3
Met POP3 wordt de email van de server gehaald en enkel op je pc of smartphone bewaard.

IMAP
Met IMAP worden de emails te allen tijde op de server bewaard. Dit is handig wanneer je de emails op zowel uw smartphone wilt ontvangen als op je PC.

Inkomende server

Stel bij inkomende server in: mail.kfc1910.nl . Als je gebruik wilt maken van TLS of SSL: mail.finespun.nl

Gebruikersnaam & Wachtwoord

De gebruikersnaam is gelijk aan het emailadres. Bijv. info@kfc1910.nl is ook je gebruikersnaam.

Uitgaande server (SMTP)

Voor uitgaande email gebruik je de server van uw internetprovider. Enkele populaire internetproviders:

KPN
mail.kpnmail.nl

Tele2
smtp.tele2.nl

Ziggo
smtp.ziggo.nl

Je kunt ook je internetprovider om de SMTP gegevens vragen.

Let op: wanneer je gezamenlijk een mailbox gebruikt, zorg er dan voor dat je bij de geavanceerde instellingen aangeeft dat de mails op de server moeten blijven staan nadat deze gedownload zijn.

Wanneer je dit niet doet, ontvangt alleen de eerste persoon de e-mail. Daarna verdwijnt de mail van de server en kan deze niet door andere meer gedownload worden.

Dit kan via Configuratie > Gebruiker management > Gebruiker > Wijzigen
Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!